Het nieuwe album β€œVrijheid” van Middenweg is een veelzijdige en diepgaande luisterervaring

Het duo Middenweg, bestaande uit Marvin Adam en producer Lucas de Gier, levert met hun tweede studio album “Vrijheid” een veelzijdige en diepgaande luisterervaring die zowel persoonlijke groei als muzikale ontwikkeling belicht. Het album opent krachtig met een intro die de toon zet voor wat komen gaat, waarbij de productie direct een sfeer van betekenisvolle introspectie oproept.

Middenweg neemt ons mee op een reis van zelfreflectie en groei, met een track als “Heerser” die de focus legt op de toenemende nadruk op oppervlakkigheid in de samenleving. De diversiteit van het album wordt onderstreept door nummers als “Koekjes & Zoete Dromen”, dat begint als een luchtige track maar al snel transformeert tot een bitterzoete ervaring, waardoor kippenvel niet uitblijft.

De mix van gevoelige en krachtige momenten roept een gevoel op van nostalgie, met nummers die doen denken aan de vroege 2000s, zoals het nummer met St.van, dat doet denken aan de Zwolse hiphopscene. De ambitie van Middenweg om de mainstage van festivals te veroveren wordt door het album meermaals duidelijk gemaakt, maar in de track met TimmiTjon wordt die benadrukt. Het is een nummer waarin ze hun reis naar succes en erkenning belichten.

Nummers als “32 jaar” en “Mee Op Reis” tonen niet alleen de veelzijdigheid van Middenweg, maar ook de creatieve aanpak van samenwerkingen, zoals met Abby Buddingh’ die op een verrassende manier haar bijdrage levert.

Het album bereikt een hoogtepunt met “Altijd Beweging” waar Marvin Adam, opnieuw zijn kwetsbare kant laat zien, gevolgd door de afsluitende track “Vrijheid” met RFx, die het album op een krachtige en gedenkwaardige manier afrondt.

“Vrijheid” is niet alleen een album om naar te luisteren, maar een emotionele en inspirerende reis die luisteraars uitnodigt om na te denken over hun eigen groei en vrijheid. Middenweg levert een indrukwekkend staaltje vakmanschap en creativiteit, waardoor dit album een must is voor liefhebbers van authentieke en diepgaande hiphopmuziek.

Het album is tevens verkrijgbaar op cassette via de webshop van het label AppleDizzle en is HIER te beluisteren.

Geschreven door Sam Vosman voor POKOE HIPHOP MAGAZINE namens Simpel Records

About the author